Rally fungeert als een gedecentraliseerd platform dat het voor content makers mogelijk maakt om op een verbeterde wijze interactie te hebben met hun fans en meer beheer over hun inkomsten te verwerven, zonder afhankelijk te zijn van bepaalde sociale media platformen. Hierdoor kunnen zij een eigen gemeenschap vormen zonder de tussenkomst van externe partijen. Het platform staat open voor digitale ondernemers, merken, of celebrities die de connectie met hun volgers willen verdiepen, en biedt hen de mogelijkheid om dit op een gedecentraliseerde manier te doen, met behoud van volledige controle over zowel hun gemeenschap als hun verdienmodel!
Wat is het rallynetwerk?
Rally Network is een gedecentraliseerd en open source blockchain-netwerk voor makers van inhoud. Moderne blockchain-technologie stelt makers van inhoud in staat om hun eigen economie vorm te geven door hun eigen community van fans op te bouwen. Contentmakers bereiken hun fans via Rally Network. Crypto for Creative Communities is dan ook hun motto waarmee ze voornemens zijn dat elke content creator het Rally Network kan gebruiken om de band met hun publiek te versterken, waardoor ze eindelijk volledig hun eigen inkomen kunnen genereren.
Missie
De komst van internet heeft geleid tot een aantal nieuwe verdienmodellen. Jongeren groeien op met de mogelijkheid om een community op te bouwen op sociale media zoals YouTube, Facebook en TikTok. Creators werken hard aan hun inhoud om hun community te laten groeien en op die manier inkomsten te genereren.
Verschillende makers van inhoud verdienen nu royale inkomsten uit deze populaire kanalen, maar het is moeilijker voor jonge makers van inhoud. Je inkomen is echter nog steeds afhankelijk van een derde partij, namelijk het social media platform. Jij bepaalt de bron van inkomsten en hoeveel je verdient per view, stream of like. Dit beperkt het vermogen van de maker om inkomsten te genereren met zijn werk. Het gebruik van deze platformen, waarmee je je community onderhoudt en uitbreidt, is een dure investering. Ze betalen gemiddeld tussen de 10% en 20% van hun inkomen voor deze toegang.
Bovendien zijn ze ook onderworpen aan een richtlijn die het platform voor hen definieert. Zij hebben de macht en controle om je kanaal los te koppelen, zodat je in één klap je community en daarmee je inkomen kwijtraakt. Het beperkt makers van inhoud in hun onafhankelijkheid, wat de betrokkenheid bij hun gemeenschap beïnvloedt.
Sociale tokens
Sociale tokens winnen aan populariteit dankzij het gedecentraliseerde karakter van blockchain-technologie. Steeds meer YouTubers willen directe interactie met hun publiek zonder tussenkomst van derden of externe platforms.
Een social token is een cryptocurrency die een organisatie, persoon of sportclub gebruikt om beter in contact te komen met zijn fanbase. Wat deze individuele tokens gemeen hebben, zijn bestuursfuncties. Ze geven de gemeenschap meer stem en macht om beslissingen te nemen over bepaalde kwesties en maken het nog meer onderdeel van de gemeenschap. Je kunt fans bijvoorbeeld belonen in hun native token wanneer ze bepaalde inhoud delen of wanneer ze zich aanmelden voor een nieuwsbrief. Deze sociale tokens zijn een win-winsituatie waar zowel makers als fans van kunnen profiteren.
Contentmakers
Creatieve beroepen staan vaak onderaan de salarissen. Muzikanten verdienen geld dankzij Spotify, want het is een goede springplank om een wereldwijd publiek te bereiken. Ze geven echter ook een aanzienlijk deel van de winst terug aan Spotify. Hetzelfde geldt voor Youtube en TikTok.
Contentmakers willen decentralisatie en volledige onafhankelijkheid in termen van de aard van hun inhoud en de mogelijkheid om meer geld te verdienen met hun werk. Dit is de enige manier waarop ze een betere gemeenschap kunnen bouwen, maar ook van hun passie een goede bron van inkomsten kunnen maken.
Hoe werkt het rallynetwerk?
Rally Network is een netwerk waar elke maker van inhoud zijn eigen token kan maken. Dit kan variëren van artiesten, merken en zelfs atleten die willen investeren in hun gemeenschap. YouTubers hebben momenteel moeite om in contact te komen met hun fans en daarbij een bron van inkomsten te genereren. Een muzikant kan bijvoorbeeld 100.000 volgers hebben op Instagram, maar deze volgers alleen zijn voor hem geen bron van inkomsten.
Creator Coins
Om elke maker de mogelijkheid te geven om zijn eigen geldstructuur te hebben, kunnen ze hun eigen munt op het net lanceren. De manier waarop ze het doen is geheel in overeenstemming met hun eigen visie. Jij bepaalt welke voordelen fans hebben als ze een bepaald aantal munten bezitten. Fans investeren in deze munt en naarmate meer mensen hem kopen, zal de waarde stijgen. Dit is een aanzienlijk wederzijds voordeel voor zowel de maker als de fans.
Een contentmaker kan dit ook gebruiken om zich te onderscheiden in de community. Zo kun je superfans belonen die bovengemiddeld hebben geïnvesteerd. Laten we een voorbeeld bekijken:
Bas is een veelbelovende gitarist die heel graag zijn eigen $ BAStoken op Rally Network wil lanceren. Het team keurt het goed en de munt valt. Bas ontvangt momenteel een bepaald aantal tokens. U kunt het als investering houden of verdelen zoals u wilt. Bas wil veel succes hebben met zijn eigen munt en informeert zijn huidige community over de mogelijkheden.
Steeds meer fans investeren in je token en de prijs van $ BAS stijgt. Maar Bas wil zijn topfans nog meer belonen. Met $ 10 BAStokens krijgen fans toegang tot Discord, maar met $ 100 kun je zelfs privé chatten met Bas. Hij gaat nog verder en besluit wekelijks gitaarles van hem te krijgen voor $ 1.000 BAStokens.
Zo wordt jouw community nog meer betrokken bij wat Bas doet en profiteert de hele community en Bas ervan dat deze munt een succes wordt. Naast de populariteit van de maker is ook het financiële aspect een drijfveer voor de hele community. Hoe meer mensen deel uitmaken van de gemeenschap, hoe goedkoper het zal zijn voor de prijs. De leden van deze community zullen deze Creator Coin ook actief promoten, omdat een positieve prijsontwikkeling ook zeer gunstig is voor het hele netwerk.
Tokenomics
$ RLY
$ RLY is een ERC20-token waarmee de gemeenschap en tokenhouders kunnen deelnemen aan beslissingen over de toekomst van Rally dankzij zijn bestuursrol. U kunt het gebruiken om bijvoorbeeld te stemmen voor de goedkeuring van nieuwe makers van inhoud op het netwerk, nieuwe updates, enz. Daarom behoren Creators Coins tot het Rally-netwerk en zijn daarom afhankelijk van de beslissingen van de $ RLY-houder.
Er is een maximum bod van $15 miljard aan RLYtokens. Deze zijn allemaal geslagen in oktober 2020 tijdens het Genesis-blok. Deze worden gepubliceerd en verspreid over een periode van 8 jaar. Minder dan 30% hiervan is gereserveerd voor het team en investeerders. Dit is de enige manier om een gedecentraliseerd platform te implementeren.
Maar liefst 50% is beschikbaar voor de community, onder andere voor het uitbetalen van bonussen. Daarnaast is er nog eens 20,4 beschikbaar gesteld aan de community, maar dan voor ecosysteemontwikkelaars en verenigingen. Het is duidelijk dat een groot deel van de community hier aanwezig is.
Token Peg Curve (TBC)
De relatie tussen de Creator-munt en $ RLY wordt bepaald door deze peg-curve. Kijk naar het circulerende aanbod en relateer dit aan de prijs van $ RLY. Deze curve fungeert als een onderliggend mechanisme om de relatie tussen het aanbod van een valuta en de prijs ervan te vergemakkelijken.
De Creator Coin is onlosmakelijk verbonden met $ RLY. Handelen met deze Creator Coin is mogelijk dankzij het Rally platform en dus ook de $RLYtoken. Je kunt dit zien als het basispaar voor alle Creator Coins.
De vraag naar $ RLY kan bijvoorbeeld een positieve invloed hebben op de waarde van Creator Coin en vice versa.
Strike
Je kunt geld toevoegen met je $ RLYtokens voor extra beloningen. 350 miljoen van het totaal van het bod is bestemd voor beloningen voor deelname aan liquiditeitsfondsen. Dit kan onder andere in Uniswap. Op het moment van schrijven is het alleen mogelijk om liquiditeit te verstrekken met behulp van het Ethereum-handelspaar. Naarmate het protocol populairder wordt en zich verder ontwikkelt, bestaat het potentieel voor uitbreiding van deze mogelijkheden.
NFT
De kracht van non-fungible tokens wordt nog eens gedemonstreerd als je eenmaal een goede community hebt opgebouwd. Daarom kunnen makers van inhoud hun eigen NFT’s maken en deze beschikbaar stellen aan hun eigen publiek. Dit gebeurt allemaal op het Rally Network-platform:
De Creator betaalt een bepaald aantal Creator Coins om een NFT te slaan. Dit unieke token biedt een schaarste die de prijs kan opdrijven. Dit is een goed voorbeeld van hoe YouTubers geld kunnen verdienen met hun eigen werk dankzij het Rally Network.
De NFT kan ook een aantal voordelen hebben. De koper heeft bijvoorbeeld toegang tot exclusieve brainstormsessies met de maker of live chatsessies, afhankelijk van de voorkeur van de maker.
Om de verkoop te maximaliseren, gebruiken ze een nieuwe inkooptechniek. Soms komt het voor dat een belegger een NFT koopt en deze uit de gemeenschap haalt om ergens anders te handelen of om deze gewoon voor de lange termijn te houden. U kunt de optie Altijd in de uitverkoop gebruiken op The Rally Network. Dit houdt in dat een NFT in principe altijd te koop is en dus verkocht kan worden aan de persoon die het meest geïnteresseerd is in die NFT.
Stel bijvoorbeeld dat u een NFT heeft met een huidige waarde van $ 100 die u toegang geeft tot een wekelijkse oproep naar de maker. Maar Mieke had geen $ 100, hij kreeg $ 200 voor dit telefoontje. In ruil daarvoor kunt u deze NFT kopen. Dit maximaliseert de inkomstenbron voor de maker van de inhoud en handhaaft een gezonde concurrentie met de gemeenschap. Daarom is het aan de uiteindelijke beslissing van de maker om deze functie altijd te koop te gebruiken of niet. Om ervoor te zorgen dat NFT’s tegen onrealistische prijzen worden verkocht, maakt het ook gebruik van het Token Bonding Curve-algoritme. Dit zorgt voor eerlijke maar concurrerende handel.
Team
Het team achter The Rally Network is erg indrukwekkend. De mede-oprichters hebben al in eerdere banen laten zien hoe ze succesvolle bedrijven kunnen oprichten in bedrijven van meerdere miljoenen dollars.
Kevin Chou
De CEO en mede-oprichter van de Rally is Kevin Chou. Kevin is ook de president van Forte, een blockchain die een betere toekomst in games wil creëren door te investeren in de economische relatie tussen spelers en game-ontwikkelaars. Voorheen was Chou ook CEO en mede-oprichter van Kabam, een mobiel gamingplatform.
Kabam is uitgegroeid van zijn ervaring tot een bedrijf met een omzet van meer dan US $ 400 miljoen dankzij de meer dan 500 miljoen spelers. Mede dankzij partnerships met Fast & amp; Boos en honger spelletjes.
Michael Li
Li is mede-oprichter van Rally en draagt de titel “Product Manager”. Hij leidt de ontwikkeling van het product en zorgt voor een correcte implementatie van de applicaties op het netwerk. Naast Chou is Li ook geen onbekende in de wereld van esports. Als mede-oprichter van Gen.G, een wereldwijd esports-bedrijf met professionele teams, heeft Li ook zijn expertise bewezen.
Bevinding
Het SuperFarm-project ziet er veelbelovend uit. NFT’s kunnen al dan niet aan populariteit verliezen bij het grote publiek. SuperFarm heeft echter enkele unieke punten die hen een goede kans geven om daar te komen en de NFT- en DeFi-markt op te klimmen. Ze hebben ook uitstekende partners en investeerders die in het project geloven. Daarnaast is er ook zijn SUPERtoken, die veel toepassingen kent.
Dat je nu een NFT-farm op een DeFi-platform kunt opzetten zonder ingewikkelde code is spectaculair. SuperFarm zou op het juiste moment op de juiste plaats kunnen zijn om de populariteit van NFT’s verder te revolutioneren. Als dit project kan helpen om videogames naar een breder publiek te brengen, heeft dit geen invloed op de prijs van de SUPERtoken. Onthoud dat als u in de SUPERtoken wilt investeren, u eerst uw eigen onderzoek zult doen.