NFT’s zijn mega populair. Hoe vind ik een geschikte?

NFT: Ze hebben je de afgelopen maanden nauwelijks kunnen ontsnappen. Het record werd gevestigd op de hoogste verkoopprijs en projecten van $ 1 miljoen werden de een na de ander gelanceerd. Volgens velen is het nog niet voorbij. De cijfers laten zien dat dit geen vreemd idee is, aangezien NFT’s nog dagelijks voor honderden miljoenen dollars worden verhandeld.

Steeds meer beroemdheden betreden de wereld van NFT’s, en dat betekent natuurlijk dat steeds meer “gewone” mensen NFT’s willen bezitten, verkopen of verhandelen. Maar waar begin je? Wat werkt voor het project? En wat leidt tot een significante verhoging van de waarde van het project? Dit zijn vragen die veel beginners en ervaren handelaren nog hebben. Het is natuurlijk een heel logische vraag, maar het is geen gemakkelijke vraag.

Wat is een NFT eigenlijk?

NFT staat voor onvervangbaar token. Vervangbaar betekent “vervangbaar”. Daarom, als het vervangbare token een “uitwisselbaar” token is, dan is het niet-vervangbare token een “niet-uitwisselbaar” token. Maar dat klinkt u waarschijnlijk nog erg vaag in de oren. Een

non-fungible token (NFT) is eigenlijk maar één token en het token is uniek. Als u uw NFT vandaag verkoopt en volgende maand terugkoopt, zult u zien dat u in feite exact dezelfde tokens bezit. Dit is anders dan bijvoorbeeld Bitcoin. Als u vandaag 0,1 BTC verkoopt en volgende maand 0,1 terugkoopt, is het zeer onwaarschijnlijk dat u exact dezelfde Bitcoin krijgt.

U begrijpt dit misschien, maar het wordt nog duidelijker als u naar moderne voorbeelden kijkt. Stel, je wilt wanddecoraties uit New York kopen bij Bol.com. Je hebt misschien je eigen wanddecoratie, maar uniek is het niet. Via Bol.com worden honderden, misschien wel duizenden, dezelfde wanddecoraties verkocht. Maar als je een schilderij als de Mona Lisa op een veiling koopt, is het uniek. Er is er eigenlijk maar één. In dit voorbeeld is New York Wall Art een onvervangbare penning en Mona Lisa een onvervangbare penning. Ik heb voor dit voorbeeld gekozen omdat de

Art NFT tegenwoordig het populairst is. NFT’s zijn momenteel een van de meest populaire onderdelen van cryptocurrencies. Elke dag verkopen NFT’s voor tonnages, soms miljoenen euro’s. Velen vinden het nogal onrealistisch, maar het kan niet langer genegeerd worden!

Het is belangrijk om te weten dat kunstmatige NFT’s niet de enige vorm van NFT’s zijn. In principe hebben NFT’s niets met kunst te maken. Momenteel heeft het vooral met kunst te maken. In de toekomst zullen bijvoorbeeld tickets voor thuis en concerten te zien zijn in de vorm van NFT’s.

Hoe ga je op zoek naar een geschikte NFT?

Nu u precies weet wat een NFT is, gaan we beginnen met het beantwoorden van de belangrijkste vragen. Hoe vind je de juiste NFT? Laten we, om deze vraag correct te beantwoorden, eens kijken naar drie van de belangrijkste aspecten van een NFT-project: kunst, teams en gemeenschappen.

Kunst

Laten we eerst eens naar kunst kijken. Kunstwerk betekent hoe een NFT eruit ziet. Ik zou willen zeggen dat de mooiste NFT’s altijd hun best doen, maar dat doen ze niet. Brick NFT’s verkochten bijvoorbeeld ooit pixelart voor $ 1,3 miljoen, maar het was geen kunst van hoge kwaliteit. En het kan ook zijn dat bijna geen van de mooie kunstwerken wordt verkocht. Er kan dus worden gezegd dat er geen pijl is om op te tillen, maar dat er een zichtbare structuur is.

We zien vaak dat een goed werkend NFT-project bijvoorbeeld een verzameling is van 10.000 (of 8.000 of 3.000) verschillende NFT’s, elk met een bepaald attribuut. Ik zag het bijvoorbeeld bij Crypto Punks, Bored Ape Yacht Club, Meebits en Doodles.

Neem bijvoorbeeld CryptoPunks, het meest succesvolle NFT-project tot nu toe. Ze hebben vijf verschillende punkers, van de zeldzaamste tot de zeldzaamste, aliens, apen, zombies, vrouwen en mannen. Ten tweede zijn er 87 verschillende attributen, zoals oorbellen, lippenstiften, paars haar en medische maskers, opnieuw met verschillende zeldzaamheden. Ten tweede zijn er ook verschillen in het aantal attributen per lekke band, waarbij bepaalde hoeveelheden zeldzamer zijn dan andere. Slechts één punker heeft bijvoorbeeld zeven attributen.

In het algemeen blijkt dat dit idee om schaarste en zeldzaamheid te creëren door middel van attributen en typen goed werkt. Dit komt waarschijnlijk omdat ze deze attributen bijvoorbeeld liever opslaan. Het is een beetje te vergelijken met het bewaren van Pokemon-kaarten.

Het kan daarom verstandig zijn om op zoek te gaan naar een NFT-bibliotheek die op dit systeem werkt. Dit is echter geen garantie meer op succes, aangezien NFT-artiesten dit ook hebben gekregen en er veel NFT-collecties zijn die met dit systeem werken. Daarom is het niet zo zeldzaam en daarom kunnen NFT-collecties die met dergelijke attributen werken, zeer succesvol zijn. U zult waarschijnlijk zeggen dat het uiterlijk van een.

NFT erg belangrijk is voor het succes van uw project, maar het is waarschijnlijk niet zo belangrijk als u misschien denkt. Anders kunnen de bovengenoemde stenen niet worden verkocht voor $ 1,3 miljoen. De community is belangrijker, maar daar komen we later meer over te weten.

Het Team

Laten we eerst eens kijken naar het team. Net als elke andere cryptocurrency kan een team een ​​belangrijke graadmeter zijn voor het voorspellen van het succes van een bepaald project. De eerste stap bij het onderzoeken van een  eam is om te bepalen of het team anoniem of transparant is. Als het team transparant is, is dat vaak een goed teken. Een gerenommeerd persoon zal een pomp nooit publiekelijk associëren met een vuilnisbelt of tapijt, omdat het de hele reputatie zal ruïneren.

Vervolgens zie je de ervaringen van verschillende teamleden tot nu toe. Maak je al deel uit van een eerder succesvol cryptoproject? Of is het je eerste ervaring in de cryptocurrency-wereld? Dit is natuurlijk geen garantie, maar het kan bijvoorbeeld een goed teken zijn als de maker van het NFT-project al bezig is met een eerder succesvol NFT-project. Het belangrijkste van het team is om te weten dat dit, van alle factoren, een kleine garantie biedt, maar natuurlijk geen garantie. Als de makers van Crypto Punks (Larva Labs) nog een collectie aankondigen, hoeft dat zeker niet zo’n groot succes te worden. Home Alone 3, 4 en 5 waren ook veel minder succesvol dan Home Alone 1 en 2, hoewel ze in dezelfde studio werden geproduceerd.

Laten we eerst eens kijken naar het team. Net als elke andere cryptocurrency kan een team een ​​belangrijke graadmeter zijn voor het voorspellen van het succes van een bepaald project. De eerste stap bij het onderzoeken van een team is om te bepalen of het team anoniem of transparant is. Als het team transparant is, is dat vaak een goed teken. Een gerenommeerd persoon zal een pomp nooit publiekelijk associëren met een vuilnisbelt of tapijt, omdat het de hele reputatie zal ruïneren.

Vervolgens zie je de ervaringen van verschillende teamleden tot nu toe. Maak je al deel uit van een eerder succesvol cryptoproject? Of is het je eerste ervaring in de cryptocurrency-wereld? Dit is natuurlijk geen garantie, maar het kan bijvoorbeeld een goed teken zijn als de maker van het NFT-project al bezig is met een eerder succesvol NFT-project. Het belangrijkste van het team is om te weten dat dit, van alle factoren, een kleine garantie biedt, maar natuurlijk geen garantie. Als de makers van Crypto Punks (Larva Labs) nog een collectie aankondigen, hoeft dat zeker niet zo’n groot succes te worden. Home Alone 3, 4 en 5 waren ook veel minder succesvol dan Home Alone 1 en 2, hoewel ze in dezelfde studio werden geproduceerd.

De Community

Misschien wel de belangrijkste factor in het succes van een NFT (of crypto) project is de community. Uiteindelijk zijn het de kopers en de gemeenschap die de prijzen moeten verhogen. Maar hoe weet je of de gemeenschap goed is? Het is moeilijk om cijfers te geven. Het zijn niet alleen de cijfers, het is logisch dat de cijfers in het begin misschien niet erg hoog zijn.

Je kunt bijvoorbeeld volgers zien op sociale media. Bored Ape Yacht Club heeft bijvoorbeeld 222.000 volgers op Twitter en 81.900 volgers op Instagram. Natuurlijk zijn er veel, maar je kunt niet verwachten dat het NFT-project zoveel volgers heeft. Misschien nog belangrijker zijn echte communities zoals Telegram en Discord. Het hangt af van het platform dat u gebruikt. Ontdek niet alleen hoeveel mensen er in de Discord- of Telegram-community zitten, maar ook hoe actief ze in die community zijn.

Natuurlijk is een gemeenschap van 10.000 mensen, waar 5.000 mensen elke dag zeer actief zijn, veel beter dan een gemeenschap van 50.000 mensen, waar slechts 2.500 mensen elke dag zeer actief zijn.

Natuurlijk is alles nog vrij abstract, want er is niet één recept voor succes. Soms kun je het helemaal niet voorspellen en heb je een beetje geluk.

Hoe kun je een NFT aanschaffen?

Nu we weten hoe we een goed NFT-project kunnen identificeren, willen we graag duidelijk weten hoe we dit soort NFT’s kunnen kopen.

Allereerst heb je natuurlijk een platform nodig om NFT’s te kopen. Het antwoord zou een paar maanden geleden heel eenvoudig zijn geweest, maar OpenSea, vandaag is het een beetje ingewikkelder. U kunt NFT’s kopen op basis van Ethereum- of Polygon-blockchains via OpenSea. Tegenwoordig bestaan ​​NFT’s echter in veel meer verschillende netwerken. Als u bijvoorbeeld NFT’s op de Solana-blockchain wilt kopen, kunt u dit doen via Solanart. Ook als u NFT’s op de Stacks-blockchain wilt kopen, kunt u dit bijvoorbeeld doen via StacksArt. Ook als u een NFT koopt op de Cardano-blockchain, kunt u dit bijvoorbeeld doen via CNFT. Zodra u een NFT op het-netwerk en zijn marktplaats vindt, is het proces eigenlijk vrij eenvoudig.

De eerste stap is het koppelen van uw portemonnee. In de meeste gevallen kun je dit doen met bijvoorbeeld een Metamask wallet. Heb je al een metamask portemonnee? Doe het goed! Heb je nog geen Metamask portemonnee? Lees de uitgebreide blog over het maken van een metamask-portemonnee en maak binnen enkele minuten je eigen digitale portemonnee. Sommige marktplaatsen staan ​​het gebruik van MetaMask echter niet toe. Je hebt bijvoorbeeld een Stacks Wallet nodig via StacksArt, maar dit is gelukkig vaak makkelijk uit te leggen via de marktplaats zelf. Na het koppelen van de

Wallet is het belangrijk om de cryptocurrency te deponeren om als betaalmethode te gebruiken in de wallet. Klik vervolgens op de knop Kopen om uw transactie via uw portemonnee te bevestigen. Daarna wordt uw geld verzonden en in ruil daarvoor komt de NFT automatisch in uw portemonnee terecht.
Daarom is het proces heel eenvoudig. Vanaf nu moeten we wachten tot NFT’s u ten goede komen. Laten we hopen!

Conclusie

Daarom zijn NFT’s erg interessant. Maar ze zijn zo nieuw dat de meeste mensen er nog steeds niet veel van weten. Veel mensen vinden het moeilijk om te beslissen in welk project ze willen investeren. Natuurlijk is het logisch. Het is een vrij gek idee om miljoenen dollars aan fotografie uit te geven. Je zult dit heel gek vinden, zeker als je niet dagelijks met crypto te maken hebt.

Het is natuurlijk belangrijk om te vermelden dat beleggen in NFT’s op eigen risico is en geen garantie biedt voor succes. In feite zijn er misschien helemaal geen NFT-kopers. Met andere woorden, u kunt het gratis verkopen. Dan ben je al je inleg kwijt.

Ik hoop dat je me vandaag genoeg hebt geleerd om dit te vermijden en te helpen grote winsten te maken met NFT’s!